8 Kasım 2012 Perşembe

Yuvalak Yemeği Tarifi

Yuvalak yemeği Afyon yöresine ait hem doyurucu, hem de çok lezzetli bir yemektir. Geçenlerde buradaki yöresel lezzetler etkinliği için yapıp resimlerini göndermiştim. Tabi ki burada yayınlamamak olmaz. Tarifin aslı, göce (aşurelik buğdayın un şekli) ile yapılıyor. Ama İstanbul da onu bulamadığım için ince bulgur ile yapıyorum. Hele birde yapım aşamasına çocuklarda katılırsa; hem yapması, hem yemesi çok keyifli bir yemek.

Malzemeler :
Yuvalakları hazırlamak için;
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • Yarım su bardağı ince irmik
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • Tuz, kuru nane, kimyon
Pişirmek için;
  • Sıvı yağ
  • 1 adet yemeklik soğan
  • 1 kaşık salça
Hazırlanması :
İnce bulgur az, sıcak su ile kabartılır. Biraz soğuması beklenir. Yuvalak malzemelerinin tümü eklenir. Elimizi hafif ıslatarak malzemeleri iyice yoğurmalıyız.  Yoğurma işleminden sonra parmak uzunluğunda ve kalınlığında şeritler yapıyoruz.  Sonrada onlardan küçük parçalar koparıp, yuvarlıyoruz. Tencereye aldığımız yağ, doğranmış soğan ve salçayı kavurup üzerine su ekliyoruz. Tuzunu da ilave ettiğimiz su kaynayınca, yuvalaklarımızı ilave ediyoruz. 20-25 dk kadar pişiriyoruz. Ve yemeğimiz hazır. Yemeğimizi tabağa aldıktan sonra, damak tadınıza göre sade yoğurt veya sarımsaklı yoğurt ilave ederek servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. hımmm..cok hoş...ekşili bulgur köftesıne benzıyoo...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benzerleri birçok yörede var aslında.Bu da bizim yörenin ki...

      Sil
  2. Nefiss görünüyor nefisss..:))
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler.Gerçekten de nefis bir yemek...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Buna benzer bir tarifi bir kez denedim. Yumurta kokusu oldu yiyemedim. Bir de bunu mu denesem ki? :)

    YanıtlaSil
  5. Benim bildigim bu goceden yapiliyor ince bulgurdan ilk kez goruyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet göce olduğu zaman ondan yapıyorum. Bulgurlu da hemen hemen aynı tadı veriyor...

      Sil