21 Kasım 2012 Çarşamba

Ezo Gelin Çorbası

Kış mevsiminin kendini göstermeye başladığı şu günlerde, içimizi ısıtacak hem lezzetli hem sağlıklı bir çorba ezo gelin çorbası. Bu çorba benim için; 'çocuklara faydalı bir çok şeyi bir arada yedirmenin yolu' demek. Özellikle bu mevsim geçişlerinde sık sık yemeli...
Tarifte kendime özgü, şifa niyetine yaptığım bazı eklemeler var. Hemen tarife geçiyorum;


Malzemeler:

  • 3 çorba kaşığı mercimek
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 1 çorba kaşığı bulgur
  • Sıvı yağ, salça
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2 rendelenmiş havuç
  • Yarım çay kaşığı toz zencefil
  • Tuz, karabiber, kimyon, kuru nane
  • Varsa et veya tavuk suyu, yoksa sadece su
Hazırlanması:

  1. Tencereye alınan salça ve sıvı yağ(tercihen zeytinyağı) kavrulur. Ardından mercimek eklenir biraz kavrulur. Sonra pirinç ve bulgur eklenir.
  2. Sıcak suyunu(et suyu veya tavuk suyu olabilir) ve baharatlarını, tuzu, toz zencefili, rendelenmiş sarımsağı ekliyoruz.
  3. Diğer bir tavada kavurduğumuz, rendelenmiş havuçları da çorbamıza ekliyoruz. 
  4. Ve çorbamız kaynadıktan sonra istediğimiz kıvama gelene kadar pişirelim. Blendırdan geçirdikten sonra, çorbamız servise hazır.
Afiyet olsun ...

Not: Diğer tariflerim burada...
Not :Mutfakta çok sık kullandığım, tam bir şifa kaynağı olan zencefil ile ilgili bir yazım olacak çok yakında...

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. O zaman size hemen bir ezo gelin çorbası yapmak lazım.Sıcacık...

      Sil
  2. bu akşam biz de yedik.. bol acılı, iştah açıcı, şifa dağıtıcı :) zencefili hiç denemedim ama.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet, şifa olsun...Ben zencefili çok yerde kullanıyorum.En kısa zamanda onunla ilgili bir yazı hazırlamak istiyorum...

      Sil